HTML

Sziasztok!

Molnár Szabolcsnak hívnak.
Erasmus diákként lehetőségem nyílt arra, hogy kiutazzam Dániába és ott végezzek el egy szemesztert. Ennek az 5 hónapnak a krónikáját próbálom megírni ebben a blogban, ami leendő ERASMUS-osoknak, EILC-eseknek, ismerősöknek, barátoknak és családtagoknak íródik, de remélem érdekes olvasmány lesz mindenkinek aki némi információt és érdekességet szeretne olvasni a szélerőmuvek, a hatalmas hidak, végtelen búzamezők és az internet országáról, Dániáról.

Érdemes a blogot lentről felfelé olvasni, mert időrendi sorrendben így követik egymást a bejegyzések.

Friss topikok

  • bizsofi: Sziasztok! hát én kezdek megijedni! remélem lesz valami a sörön kívül ami az én világom! :) Ugya... (2009.08.13. 17:01) Ha Dániában vagy, viselkedj úgy mint egy dán...
  • bizsofi: Szia Szabi! én most készülök dániába... nem tudom olvasod e még ezt a blogot néha néha... de hát... (2009.08.13. 16:55) Utazás
  • Ina: Szia! Most bukkantam rá a blogodra, és nagyon bejött. :) Tök rendi tőled, h tanácsokat adsz azokna... (2008.08.27. 11:48) Utolsó vizsga
  • Szabolcs_vagyok: Sajnos nem adtál meg e-mail címet igy csak ide tudok válaszolni. Szerintem arra készülj fel, hogy... (2008.06.28. 13:23) 100. nap
  • Toncsi: GRATULÁLOK !!! (2007.12.05. 14:39) Első vizsgám - Dán nyelv

Linkek

Dánia Startlap - minden, ami Dánia
http://dania.lap.hu


Dánia Linkcenter
http://dania.linkcenter.hu


Tempus Közalapítvány honlapja
http://www.tpf.hu

Rovatok

Időjárás

2007.08.11. 09:17 :: Szabolcs_vagyok

Változékony. Annyira, hogy szerintem Dániában nincs is értelme az időjárásjelentésnek.
 
Egy átlagos nap a következőképpen alakul: reggel, amikor megyek az egyetemre, hideg van és enyhe szél fúj. A suli után megyek bevásárolni, ilyenkor hét ágra süt a nap annyira, hogy majd meghalok a hőségtől.

Bevásárlás után, míg ballagok haza, először egy jókora eső zúdul rám, majd egy hatalmas szélvihar kerekedik. Mire visszaérek a kollégiumhoz, újra elcsendesedik az idő.

Ez nap, mint nap megismétlődik különböző kombinációkban. Eső az mindennap van. Esernyőt viszont nem igazán lehet használni a nagy szél miatt.

Lassan kezdünk alkalmazkodni, kezdünk hozzászokni...mást nem nagyon tehetünk. :-)

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://daniainside.blog.hu/api/trackback/id/tr2153574

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hellobello 2007.09.06. 11:24:27

Szia Szabolcs!

Ma bukkantam rá a blog-odra, és lenne egy fontos kérdésem: a jelentkezéseknél előnyt vagy hátrányt jelent a sok nyelvvizsga és jó nyelvtudás? Ugyanis pár csoporttársam azzal rémisztget, hogy nagyobb az esélye a gyenge nyelvtudással és kevés nyelvvizsgával rendelkezőknek, mert nekik "szükségük van gyakorlásra", míg egy felsőfokúval rendelkező emberkének kevésbé, és ezért inkább a gyengéket küldik ki. Szerinted ez hogy van? Te mit tapasztaltál, amikor jelentkeztél? Ha a válaszod elküldenéd az e-mail címemre, nagyon hálás lennék :))

Üdv: Hellobello

Szabolcs_vagyok 2007.09.06. 13:20:24

Szia!

Az Általános Vállalkozói Főiskolán(ÁVF) tanulok. Ott nem tapasztaltam semmi ilyet, hogy a jobb nyelvtudással rendelkezők diszkriminálva lennének. Az átlagnak kellett meglennie, az alapján rangsoroltak.

De minden egyetemen és minden országban másképp működik a dolog.

Szóval szerintem ez nem igaz, bár bármi megtörténhet.

Azért nem lehet igaz, mert egyetemi anyagot kell angol nyelven feldolgozni és megtanulni...ahogy itt kint vagyok, látom, hogy akiknek gyengébb az angol nyelvtudásuk, csak néznek maguk elé az órákon, mert nem tudják miről van szó.

Ráadásul itt Dániában nagyon interaktívak az órák. A 8 tárgyból amit felvettem szinte nincs is olyan ami klasszikus előadás lenne...az összes párbeszédes. Ha valaki kijön a gyenge angol tudásával, nem fog tudni hozzászólni a témákhoz, nem fogja tudni élvezni az órákat, és nem fog semmit sem tanulni.

Persze az is igaz, hogy ha van egy alapfokúnál több nyelvtudásod, akkor elég gyorsan elég jó szintre fellehet fejlődni.

Meg kell kérdezni a helyi koordinátort, hogy hogy is van ez...persze ha lehet.

De ha véletlenül, tényleg így van akkor csak gratulálni tudok annak aki ezt kitalálta...és azt ajánlanám neki, hogy nézzen jobban utána a dolgoknak.

Üdv,
Szabi

UI: Remélem sikerül kijutnod...mert megéri :-)))
süti beállítások módosítása