HTML

Sziasztok!

Molnár Szabolcsnak hívnak.
Erasmus diákként lehetőségem nyílt arra, hogy kiutazzam Dániába és ott végezzek el egy szemesztert. Ennek az 5 hónapnak a krónikáját próbálom megírni ebben a blogban, ami leendő ERASMUS-osoknak, EILC-eseknek, ismerősöknek, barátoknak és családtagoknak íródik, de remélem érdekes olvasmány lesz mindenkinek aki némi információt és érdekességet szeretne olvasni a szélerőmuvek, a hatalmas hidak, végtelen búzamezők és az internet országáról, Dániáról.

Érdemes a blogot lentről felfelé olvasni, mert időrendi sorrendben így követik egymást a bejegyzések.

Friss topikok

  • bizsofi: Sziasztok! hát én kezdek megijedni! remélem lesz valami a sörön kívül ami az én világom! :) Ugya... (2009.08.13. 17:01) Ha Dániában vagy, viselkedj úgy mint egy dán...
  • bizsofi: Szia Szabi! én most készülök dániába... nem tudom olvasod e még ezt a blogot néha néha... de hát... (2009.08.13. 16:55) Utazás
  • Ina: Szia! Most bukkantam rá a blogodra, és nagyon bejött. :) Tök rendi tőled, h tanácsokat adsz azokna... (2008.08.27. 11:48) Utolsó vizsga
  • Szabolcs_vagyok: Sajnos nem adtál meg e-mail címet igy csak ide tudok válaszolni. Szerintem arra készülj fel, hogy... (2008.06.28. 13:23) 100. nap
  • Toncsi: GRATULÁLOK !!! (2007.12.05. 14:39) Első vizsgám - Dán nyelv

Linkek

Dánia Startlap - minden, ami Dánia
http://dania.lap.hu


Dánia Linkcenter
http://dania.linkcenter.hu


Tempus Közalapítvány honlapja
http://www.tpf.hu

Rovatok

Arhus - városnézés

2007.08.08. 19:54 :: Szabolcs_vagyok

Arhus a maga 300.000 lakosával Dánia második legnagyobb városa. Ennek ellenére pár óra alatt meg lehet nézni az egész várost, az összes nevezetességével.

Mivel négyünket ott felejtettek a skanzenben, ezért nekünk gyalog kellett nekivágnunk az útnak a város központjába.

A képen egy nagyon érdekes utca látható, amely tele volt kis mézeskalácsszerű házzal. Az épületek előtt rengeteg virág volt, mely az egész utcát meseszerűvé tette.




A sétánk közben elhaladtunk a szépművészeti múzeum kocka épülete mellett. Ezt a múzeumot a művészet órán az előadó külön ki is emelte, mint a dán építészet egyik remekművét. A nagy rohanásban és a magas belőpő miatt nem mentünk be. A belépő ára egyébként 90 Kr (kb. 3100 Ft), diákkal 75 Kr. (kb. 2600 Ft)

További infók:
http://www.aros.dk/




Kb. egy órányi séta után a folyó egyik hídján megláttuk a többieket és csatlakoztunk hozzájuk, de csak rövid időre, mert egy kis séta után csoportokra oszlottunk, és mindenki elment felfedezni a várost.






Séta közben láttuk meg ezt a falra festett reklámot. Ez a dán módja az atom ellen való tiltakozásnak.

Felirat: Atomcsapás? Kösz, nem. :-)





A város egyik jellegzetes építménye az Aarhus katedrális, Dánia leghosszabb és legmagasabb ilyen jellegű épülete.

Jellegzetes dán piros téglából épült. Jelenlegi, végleges formáját az 1500-as években nyerte el.

A képen a városnéző csapatunk pózol. Balról jobbra: Én, Erika (Olaszország), Katalin(Magyarország), Daniel (Németország).





A katedrális kívülről és belülről.

További információk az épületről:
http://en.wikipedia.org/wiki/%C3%85rhus_Domkirke



Mivel kicsit későn ébredtem reggel, nem volt időm reggelizni, sőt még csomagolni sem tudtam semmit magamnak. Így üres gyomorral vágtam neki az egész napos túrának. Ennek az lett az eredménye, hogy egy idő után kezdtem már nagyon-nagyon éhes lenni.

Miután már bejártuk a fél várost, és az éhhalál szélén voltam, beültünk egy török gyros kajáldába. Rajtam kívül mindenki csirke gyrost kért, ugyanis én életemben először kipróbáltam a Falafel-t.


Érdekes volt, hogy ebben az étteremben helyben sütötték a pitát a gyroshoz.  A falafel viszont nem igazán ízlett. KB. oylan mint  a gyros, csak hús helyett valami érdekes olajban sütött pogácsát raktak bele...állaga alapján arra tippelnék, hogy kukoricából.

Sétánk során elhaladtunk, sőt még belülről is megnéztük a dán építészet másik kiemelkedő darabját, az aarhusi városházát.


Lehet, hogy mi nem vagyunk eléggé nyitottak az ilyen jellegű építészet iránt, de a szürke betonkockának tűnő épület belülről is elég sivár volt. Nem is igazán nyerte el a tetszésünket.

A városháza előtt, a művészet kicsúcsosodásaképpen  egy disznócsordát ábrázoló szoboregyüttes található. Köztük egy kis malaccal, aki épp a dolgát végzi.
Ez van...ez művészet....




Az aarhusi  bevásárló utca. Voltak akik megálltak és vettek fagyit. Itt olcsóbb volt, mint  Horsensben, de ugyanolyan finom és nagy volt.
Ezt kihagytam, mert bár a szemem nagyon kívánta, a falafel miatt még mindig tele voltam.





A busz 4-kor indult vissza Horsensbe a buszállomásról.


Összefoglalva egy kicsit csalódottak voltunk, mert nem volt olyan sok látnivaló. Tipikus dán városnak mondható sok-sok étteremmel és bevásárlóhellyel a központban. Sajnos ezeket diákként, pénz hiányában kevésbe tudtuk élvezni.


Akik többet szeretnének olvasni Aarhusról a következő címen megtehetik:
http://en.wikipedia.org/wiki/Aarhus

2 komment

Címkék: dánia erasmus denmark eilc horsens herning

A bejegyzés trackback címe:

https://daniainside.blog.hu/api/trackback/id/tr91135467

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

maris 2007.09.07. 14:35:49

Meaculpa, pocsék koordinátor vagyok, szegény cserehallgatót még arra sem készítettem fel, hogy a falafel CSICSERIBORSÓBÓL van :-)))
süti beállítások módosítása