HTML

Sziasztok!

Molnár Szabolcsnak hívnak.
Erasmus diákként lehetőségem nyílt arra, hogy kiutazzam Dániába és ott végezzek el egy szemesztert. Ennek az 5 hónapnak a krónikáját próbálom megírni ebben a blogban, ami leendő ERASMUS-osoknak, EILC-eseknek, ismerősöknek, barátoknak és családtagoknak íródik, de remélem érdekes olvasmány lesz mindenkinek aki némi információt és érdekességet szeretne olvasni a szélerőmuvek, a hatalmas hidak, végtelen búzamezők és az internet országáról, Dániáról.

Érdemes a blogot lentről felfelé olvasni, mert időrendi sorrendben így követik egymást a bejegyzések.

Friss topikok

  • bizsofi: Sziasztok! hát én kezdek megijedni! remélem lesz valami a sörön kívül ami az én világom! :) Ugya... (2009.08.13. 17:01) Ha Dániában vagy, viselkedj úgy mint egy dán...
  • bizsofi: Szia Szabi! én most készülök dániába... nem tudom olvasod e még ezt a blogot néha néha... de hát... (2009.08.13. 16:55) Utazás
  • Ina: Szia! Most bukkantam rá a blogodra, és nagyon bejött. :) Tök rendi tőled, h tanácsokat adsz azokna... (2008.08.27. 11:48) Utolsó vizsga
  • Szabolcs_vagyok: Sajnos nem adtál meg e-mail címet igy csak ide tudok válaszolni. Szerintem arra készülj fel, hogy... (2008.06.28. 13:23) 100. nap
  • Toncsi: GRATULÁLOK !!! (2007.12.05. 14:39) Első vizsgám - Dán nyelv

Linkek

Dánia Startlap - minden, ami Dánia
http://dania.lap.hu


Dánia Linkcenter
http://dania.linkcenter.hu


Tempus Közalapítvány honlapja
http://www.tpf.hu

Rovatok

Első nap

2007.07.31. 21:00 :: Szabolcs_vagyok

Még előző nap csoportokba lettünk beosztva. Én a B-be kerültem, ami azt jelentette, hogy az első dán óránk kedden 10:50-kor kezdődött Jette Petersen-nel. Jette egy nagyon kedves idősebb nő, aki türelmes és jól tanít. Az a tanár akin lehet látni, hogy szereti a hivatását.

Már az első dán nyelvórán kiderült, hogy nem lesz egyszerű megtanulni a nyelvet. A nyelvtani rész annyira nem is nehéz, de a kiejtést nagyon sokat kell majd gyakorolni. Az írott és a beszélt dán nyelv között elég nagy a különbség, azaz nagyon nem azt mondják ami le van írva. Így kénytelenek vagyunk egyszer megtanulni, hogy hogyan írnak egy szót és utána, hogy hogyan ejtik azt. Pl. Hvad med dig?, ami azt jelenti, hogy hogy vagy? Vo me dáj-nak kell ejteni...persze azzal a kimondhatatlan dán akcentussal. :-)

Sajnos a menza nem működik, így teljesen magunk kell gondoskodnunk  a kajáról. A kollégiumban elég jól felszerelt konyha van, így aki csak akar főzhet magának.

Délután Dan-nel (Németország), Petr-el (Csehország) és Katalinnal(Magyarország) együtt besétáltunk a városközpontba, ami legalább félórányi túrát jelentett. El kellett mennünk, hogy vegyünk hálózati kábelt az internethez, mivel nagy okosan egy fél méteres kábelt hoztam magammal otthonról, ami nem igazán felelt meg a célnak. Thomas (ő a mi tutor-unk, az az ember, aki a dániai élet gyakorlati részét tanítja nekünk) ajánlására a BWS Computers-ben vettem egy 5 méteres kábelt, ami 29 Kr-be ( kb 1000 ft) került.

A nap hátralevő részét a szobámban töltöttem. Dragonball-t néztem és a rendezgettem a szobát. :-)

Szólj hozzá!

Címkék: dánia erasmus denmark eilc horsens herning

A bejegyzés trackback címe:

https://daniainside.blog.hu/api/trackback/id/tr12131666

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása