HTML

Sziasztok!

Molnár Szabolcsnak hívnak.
Erasmus diákként lehetőségem nyílt arra, hogy kiutazzam Dániába és ott végezzek el egy szemesztert. Ennek az 5 hónapnak a krónikáját próbálom megírni ebben a blogban, ami leendő ERASMUS-osoknak, EILC-eseknek, ismerősöknek, barátoknak és családtagoknak íródik, de remélem érdekes olvasmány lesz mindenkinek aki némi információt és érdekességet szeretne olvasni a szélerőmuvek, a hatalmas hidak, végtelen búzamezők és az internet országáról, Dániáról.

Érdemes a blogot lentről felfelé olvasni, mert időrendi sorrendben így követik egymást a bejegyzések.

Friss topikok

  • bizsofi: Sziasztok! hát én kezdek megijedni! remélem lesz valami a sörön kívül ami az én világom! :) Ugya... (2009.08.13. 17:01) Ha Dániában vagy, viselkedj úgy mint egy dán...
  • bizsofi: Szia Szabi! én most készülök dániába... nem tudom olvasod e még ezt a blogot néha néha... de hát... (2009.08.13. 16:55) Utazás
  • Ina: Szia! Most bukkantam rá a blogodra, és nagyon bejött. :) Tök rendi tőled, h tanácsokat adsz azokna... (2008.08.27. 11:48) Utolsó vizsga
  • Szabolcs_vagyok: Sajnos nem adtál meg e-mail címet igy csak ide tudok válaszolni. Szerintem arra készülj fel, hogy... (2008.06.28. 13:23) 100. nap
  • Toncsi: GRATULÁLOK !!! (2007.12.05. 14:39) Első vizsgám - Dán nyelv

Linkek

Dánia Startlap - minden, ami Dánia
http://dania.lap.hu


Dánia Linkcenter
http://dania.linkcenter.hu


Tempus Közalapítvány honlapja
http://www.tpf.hu

Rovatok

Utazás

2007.07.30. 21:15 :: Szabolcs_vagyok

Miután sikeresen megkaptam a tartózkodási engedélyemet Dániába (amit hónapokkal korábban kérvényeztem), el is kezdtem bepakolni mindent amire csak szükségem lehet az 5 hónapos idegenlégióskodás ideje alatt.

A repülőjegyet még  a tartózkodási engedély megkapása előtt megvettem az interneten keresztül. Nem nagy a választék légitársaságokból, amik Koppenhágába repülnek Budapestről. Kettőt találtam: a Skyeurope-t (www.skyeurope.hu) és a Sterling-t (www.sterling.dk),de végülis az elsőnél döntöttem, mivel az olcsóbb volt. Érdemes tudni, hogy a fapados árak nem fixek, hanem változnak aszerint, hogy mennyi idővel korábban foglalod le a jegyedet, és hány szabad hely van még. Az én jegyem 36 194 Ft-ba került adókkal, illetékekkel együtt. Erre jött rá a 675 Ft-os átutalási díj, amit csak akkor kell fizetni, ha kártyával fizetsz. Meg lehet úszni, ha utalással egyenlíted ki a számlát, de nálam kifagyott a Skyeurope rendszere amikor így próbáltam kiegyenlíteni a számlámat. (Egyébként a helyfoglalás sem működött, ott is kifagyott.Skyeurope...dolgozni kellene egy kicsit a rendszeren!)

2007. július 30-án reggel indultam el otthonról a barátnőmmel, Alexával a reptérre. A legegyszerűbb vonattal(300 Ft teljes árú, 150 Ft diák) kimenni a reptérre. Nyugatiban felszállsz, az egyes terminálnál leszálsz, és már ott is vagy.

A check in  két órával az indulás előtt kezdődik. Érdemes időben ott lenni, mert érkezési sorrendben osztják ki a helyeket, és  ott kell lenni az elején, ha  ablak mellé szeretnél ülni.
Szerencsére kaptam helyet az  ablak mellé, de sajnos a szárnynál.  Érdemes  hátrébb vagy előrébb kérni...úgy jobb a kilátás :-).

Valamilyen ismeretlen oknál fogva (annak ellenére, hogy skyeurope-os jegyem volt) a Sterlingre kaptam beszállókártyát, így azzal utaztam Koppenhágába.  A gépről annyit elárulhatok, hogy nem egy Malév. Nem túl bizalomkeltő látvány volt a rozsdás csavarokat látni, meg a hibás újrafestéseket. Kicsit úgy éreztem magam, mint egy balkáni buszon. De végül is felszállt, és Koppenhágában leszállt...és ez a lényeg. Szerencsém volt, mert egész Európa felett felhős volt az idő, és nagy élmény volt ártrepülni rajtuk. Valamint látni azokat a felhőképződményeket felülről. Pár kép a repülő ablakából:


16:20-kor értem földet Koppenhágában. Alapos ellenőrzés a kijáratnál, és már ott is találtam magam a kettes terminál kellős közepén. 30-40 kg-mal magamon elindultam, hogy megkeressem a vonatállomást, ahol jegyet tudok venni Horsensbe. Nem volt nehéz, jókora DSB feliratok jelezték a helyet. Közvetlen járat van a kettes terminál és Horsens között. A jegy 300 korona (kb. 10 500 ft) volt, plusz a helyfoglalás 20 Kr (700 ft).















Volt még kb. fél órám az indulásig, így elindultam, hogy keressek valami kaját. A reptéren elég sok étterem és kajálda volt, de én végül egy Burger King mellett döntöttem. Egy hamburger menüt ettem, 0,4 l-es kólával, ez került 24 Kr.-ba(840 ft).

A reptértől kb. 100 méterre van a vonatmegálló. Oda le is sétáltam, hogy nehogy lekéssem a vonatot. Kicsit trükkös volt a dolog, mert egy vonat ment két helyre, azaz a vonat eleje ment az egyik irányba a hátsó része meg ment Horsensbe. Szerencsére erre még időben rájöttem, annak ellenére, hogy ez nem igazán volt kiírva sehova.

A vonat annyira nem különös, talán valamennyivel kényelmesebb, mint az otthoni IC, csendesebb és szerintem gyorsabb is. Érdekesség, hogy kis kijelző jelzi minden ülésnél, hogy foglalt-e vagy nem. Pár kép amit a vonatból készítettem:



20:45-kor annak rendje és módja szerint megérkeztem Horsensbe. Besétáltam a váróterembe, de sajnos nem várt senki, pedig meg volt beszélve, hogy kijönnek értem. Szerencsére pár perccel később megérkezett egy nő, aki a 20 éves Toyota corollájával elvitt a kollégiumhoz. Erről a 10-15 perces útról csak annyit, hogy még annyit sem kérdezett meg tőlem, hogy mi a nevem, vagy honnan jöttem,vagy akármi. Az út néma csendben telt el, miközben a rádióból dübörgött a Radio Horsens Classic. :-)

A K épületbe belépve valami hihetetlen bűz csapta meg az orromat, de szerencsére a folyosókon már nem volt érezhető. Valószínűleg az előző szemeszterben itt tanuló diákok kajájának a szaga a hűtőből.

A nő semmit sem mondott el, csak kinyitotta a szobámat és amint beléptem, szinte el is tünt. Nem tudom, hogy ezt a viselkedést a skandináv, észak-európai hideg viselkedésnek tudjam be, vagy annak hogy este 9 óra volt és már minél előbb le akart lépni, hogy nézhesse az esti sorozatát.

A lényeg, hogy szerencsésen megérkeztem Horsensbe, a Vitus Bering Egyetem Kollégiumának K épületébe.

1 komment

Címkék: dánia erasmus denmark eilc horsens herning

A bejegyzés trackback címe:

https://daniainside.blog.hu/api/trackback/id/tr99131078

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bizsofi 2009.08.13. 16:55:54

Szia Szabi!


én most készülök dániába... nem tudom olvasod e még ezt a blogot néha néha... de hátha olyan aki most készül és szüksége van aktuál infókra, igen!
Ezért gondoltam hogy írok! :)
Ugyanis repülőjegy tekintetében kicsit változott a helyzet... a wizz air, népszerű fapados légitársaság jelen szituációban kicsit olcsóbban ad jegyet a korábbiaknál! :)
Itt úgy megy a dolog, hogy az ember Malmöbe érkezik, aztán onnan vonat Cph-ig, és innen pedig a saját uticélig!
Nekem ez Bjerringbro, Aarhustól nem messze...
5500 körül volt a jegyem (volt 4200ért is más napra!), ami +5kg-mal, netes foglalással, miegyéb összesen került 10500-12000 Ft közti összegbe!

Nagyon jó, még ha 2 évvel ezelőttiek is az infóid a belföldi jegyekről, hogy írtad, mivel igazából ezzel kapcsolatban csak annyit vágtam, amit a többiek mondtak, hogy húúú hát az irtó drága!!! Mellékesen még a dánok szerint is! :)

Körülbelül ennyi most igy hirtelen felindulásból!
:)
süti beállítások módosítása